Znakiem, towarowym może być nazwa firmy, jej logo lub nazwy jej produktów. Aby stały się rozpoznawalne i kojarzyły się z wysoką jakością i dobrą renomą potrzeba sporo czasu, dużych pieniędzy, ogromnego wysiłku i wielkich pokładów cierpliwości. To żmudna praca, bo budowa określonej pozycji na danym rynku jest niezwykle trudna.
Ale gdy się udaje i nazwa firmy widnieje w wielu miejscach między innymi jako domena internetowa, na banerach, szyldach, opakowaniach produktów, w papierach firmowych, wizytówkach i na materiałach reklamowych. A może nawet pojawia się w drogiej w emisji reklamie w radiu czy telewizji.
To moment, na który pracuje się latami, aby zacząć czerpać z tego profity. Na tym etapie niezwykle kosztowne i demotywujące byłoby zaczynanie wszystkiego od nowa. Aby do tego nie doszło należy rozpocząć procedurę ochrony znaku towarowego. Aby ją rozpocząć warto odnaleźć kancelarię patentową, w której pracować będzie na przykład rzecznik patentowy Wrocław.
Rzecznik Patentowy stanie się pełnomocnikiem firmy i w jej imieniu złoży niezbędne do rejestracji dokumenty, przebrnie przez wszelkie procedury, negocjacje czy rozmowy z urzędem i będzie reprezentował firmę w razie jakichkolwiek spraw spornych z tego wynikających.
Prawo ochronne do danego znaku towarowego daje możliwość wyłącznego używania tego znaku przez podmiot go zgłaszający. To ważne prawo, które gwarantuje, że żadna inna firma nie będzie mogła używać tego znaku towarowego i czerpać z uzyskanej przez zarejestrowaną firmę – renomy czy zysku.
Dzięki współpracy z rzecznikiem patentowym i uzyskaniu dzięki niemu rejestracji danego znaku towarowego, można dodać do nazwy symbol ®, oznaczającego “zarejestrowane”. Używać go mogą jedynie te firmy, które znalazły się w rejestrze znaków towarowych Urzędu Patentowego. Za używanie tego symbolu bez rejestracji znaku może grozić nawet wysoka grzywna.
Taki niewielki symbol zdecydowanie podnosi prestiż firmy. Dla kontrahentów jest to sygnał, że mają do czynienia z przedsiębiorcą, który dba o interes i któremu zdecydowanie można zaufać. Także klienci kojarzą już ten znak z wysoką jakością i pewnością, że nie zostaną oszukani. Zastrzeżony znak towarowy kojarzy się z prestiżem i solidnością.
Najnowsze komentarze